Responsive website

09okt, 2018

Laat je een responsive website bouwen? Dan betekent dit dat de webdesigner gebruik maakt van responsive webdesign en jouw website geschikt zal zijn voor alle beeld formaten. In 2018 is het misschien heel erg voor de hand liggend om een responsive website te laten maken. Echter, is een groot deel van het internet nog niet gemaakt met responsive webdesign. Dit betekend dat deze websites niet goed worden vertoond op mobiele apparaten en beeld formaten anders dan je computer.

Meer conversie met een responsive website?

Wanneer je ’s ochtends wakker wordt en is het eerste wat je doet vaak alles behalve een bak koffie drinken of ontbijten. Waarschijnlijk zul je net als het grootste deel van Nederland eerst even een blik geven op je smartphone. Dit is normaal want het is natuurlijk erg makkelijk om even je mobiel te pakken en je Whatsapp berichten te checken. Op deze manier begint bijna iedereen zijn dag op het scherm van zijn mobiel. De smartphone is niet meer weg te denken in onze maatschappij en iedereen gebruikt hem elke dag. Is het niet je mail checken dan moet je nog wel even de nieuwste berichten op social media bekijken. Wanneer je na het eten thuis op de bank zit wordt vaak de telefoon of tablet gebruikt om op het internet door diverse websites en webshops te kijken. Als je website of webshop dan niet responsive is zal de bezoeker 9 van de 10 keer je website verlaten. In dit geval houd je veel minder bezoekers over om te converteren. De bezoekers die wel op je website blijven zullen over het algemeen moeite hebben om door de website te gaan nu deze niet geschikt is voor mobiele apparaten. Hiermee kunnen we concluderen dat met een responsive website meer conversie plaatsvind.

Heb je in 2018 een responsive website nodig?

Sinds de kennismaking met de smartphone zijn veel functies van een computer overbodig geworden. Zo kun je nu gemakkelijk je email checken of aankopen doen via je smartphone. Voor veel mensen is het dan ook overbodig om een computer te gebruiken wanneer je bijna alles kunt doen op je tablet of smartphone. In 2018 zal het internet gebruik via de mobiele telefoon stijgen naar 79%. Het hebben van een responsive website wordt steeds meer van belang. Met een responsive website zet je een stap in de toekomst en ben je klaar voor ontwikkelingen.

Klaar voor mobile-first index?

Sinds een korte tijd is Google mobile-first indexing gaan gebruiken. Echter, zijn ze hier al lang mee aan het experimenteren maar nu is het eindelijk zover! Voor 2018 gebruikte Google voornamelijk de desktop-variant om de zoekresultaten samen te stellen. Dit betekent dat je positie kan gaan veranderen in Google omdat de webpagina nu minder relevant is, of in het ergste geval helemaal niet responsive is. Is jouw website responsive of moet je nog actie ondernemen? Het is nu in 2018 voor Google erg belangrijk dat je website geschikt is voor mobiel. Het zal nu dan ook een veel grotere rol gaan spelen bij het samenstellen van de zoekresultaten. Dit betekend ook dat het nu nog belangrijker is om als website eigenaar over te stappen op een responsive website.

Voordelen van een responsive website

  • Gemakkelijk te gebruiken op elk apparaat
  • Klaar voor de toekomst
  • Meer conversie
  • Waardering van je klanten
  • Betere positie in Google vanwege mobile-first index

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *