[vc_row][vc_column][vc_column_text]De webdesign trends in 2019 zullen allemaal draaien om gebruiksvriendelijkheid. Vooral snelheid en mobiel gebruik zullen een grotere rol gaan spelen. Ga daarom na of je website er ook bij is in 2019 met de onderstaande trends:[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
1. Snelheid
Google en andere zoekmachines houden al langer rekening met de laadtijd van je website. Snelheid wordt alsmaar belangrijker. Op 1 juli 2018 is Google namelijk begonnen met het uitbrengen van de page speed update voor mobiele websites. De snelheid van mobiele websites gaat nu een grotere rol spelen in de ranking. De tijd die je hebt om een goede impressie achter te laten bij je bezoeker ligt echter rond de 3 seconden. Laadt je website niet binnen deze tijd? Dan zal de bezoeker eerder geneigd zijn om weg te klikken. Heb je bovenaan de website bijvoorbeeld een slideshow met 10 foto\’s? Dan is het verstandig om de slider weg te halen en maar 1 foto neer te zetten met een vaste call-to-action. Dit scheelt veel onnodige laadtijd en zorgt ervoor dat je bezoeker op 1 doel gericht is.[/vc_column_text][vc_single_image image=\”1983\” img_size=\”full\”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=\”2/3\”][vc_column_text]
2. Mobile first
Snelheid is niet het enige waar Google op let bij het samenstellen van de zoekresultaten. In 2015 werd het zoekverkeer via de desktop ingehaald door mobiel zoekverkeer. Google zag dit uiteraard ook en geeft sindsdien voorkeur aan mobiele websites. Onderhand is een mobiele website dus een must voor bedrijven en moet er verder worden ingespeeld op de mobiele bezoeker.
Binnen de webdesign termen is mobile-first een strategie op zich. Bezoekers via mobiele apparaten zijn hierbij het uitgangspunt bij het ontwerpen van een website. Bij mobile-first webdesign begin je in tegenstelling tot responsive webdesign bij het maken van een website die goed werkt voor de mobiele bezoeker. Vervolgens ga je pas kijken naar de website op de desktop en zorg je dat deze hier ook werkt.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=\”1/3\”][vc_single_image image=\”1988\” img_size=\”medium\” alignment=\”center\”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
3. Video achtergronden
Video\’s zijn nou eenmaal aantrekkelijker om naar te kijken dan tekst en foto\’s. Met een video kun je in één oogopslag de kracht van je product of dienst overbrengen naar de bezoeker. Zonder te scrollen of te klikken krijgt de bezoeker direct een goed beeld van het bedrijf. Een video is aanlokkelijk en triggert de bezoeker om verder te kijken. Ondanks alle snel ladende webdesign trends en minimalistische ontwerpen zijn videobeelden op het internet nog steeds populair. Maar wat betekent een video achtergrond voor de snelheid van je website? De meeste websites kunnen video\’s streamen vanaf youtube. De laadtijd van je website wordt hierdoor nauwelijks omlaag gehaald.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
4. Conversie design
Het afgelopen jaar hebben we veel features voorbij zien komen. Van flitsende animaties, sliders en carrousels naar inspringende foto\’s op je beeldscherm. Maar deze factoren halen de laadtijd en de conversieratio van je website flink omlaag. We willen te veel indruk maken op de klant terwijl we het doel uit het oog verliezen en de bezoeker vergeten. Bij conversie design wordt er een website ontworpen die een hoge conversie oplevert. Een website zoals deze is gebruiksvriendelijk en afgesteld op de behoeftes van de bezoeker. Webdesigners zullen in 2019 meer aandacht besteden aan wat er echt toe doet. Dat is namelijk de conversieratio van een website. Deze bepaalt hoe goed de website het doet en is van groot belang voor je bedrijf. Dit zal betekenen dat we met deze trend terug gaan naar simpele en elegante website ontwerpen.
Een trend die je bij webshops veel zult gaan zien in 2019 is de zwevende winkelwagen knop op mobiele apparaten. Een knop aan de onderkant van het beeldscherm zal de bezoeker triggeren om een bestelling te plaatsen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
5. Typografie
Grote bedrijven zoals Google, Apple en Netflix doen het al langer. Typografie gebruiken als manier om je te onderscheiden van andere bedrijven. Een groot voordeel hiervan is dat typografie niet afleidt zoals de meeste elementen op een website doen. Tekst moet uniek zijn en zorgen voor verschil in een positieve zin. Met een fonts type dat er uitspringt en minder grafische elementen zul je zorgen voor meer focus op het doel van de website. In 2019 zul je zien dat nog meer bedrijven zich gaan onderscheiden met typografie en er steeds minder grafische elementen worden gebruikt.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=\”.vc_custom_1544634742744{margin-top: 50px !important;}\”][vc_column][vc_separator align=\”align_left\”][/vc_column][/vc_row][vc_row css=\”.vc_custom_1544634829160{padding-top: 10px !important;}\”][vc_column width=\”1/2\”][vc_empty_space height=\”15px\”][vc_column_text]
Professionele en betaalbare website laten maken?
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=\”1/2\”][seoengine-vc-button buttontext=\”Offerte aanvragen\” btnalign=\”right\” txtcolor=\”#ffffff\” txthovercolor=\”#ffffff\” bgcolor=\”#6699ff\” bghovercolor=\”#6699ff\” buttonurl=\”/offerte-aanvragen\”][/vc_column][/vc_row]